Newton Administrator Staff medlem Oprettet 21 December 2022 Beskeder 43 Reaktionsscore 0 3 Marts 2023 #1 Hej. Nogen der kan hjælpe med hvilke formler jeg skal bruge til vedhæftede opgaver?
Newton Administrator Staff medlem Oprettet 21 December 2022 Beskeder 43 Reaktionsscore 0 3 Marts 2023 #2 peter lind: A) Brug at centripetalkraften er tyngdekraften og centripetalaccellerationen er [math]\frac{v^2}{r}[/math] B) Brug impulsbevarelse Upvote 0 Downvote
peter lind: A) Brug at centripetalkraften er tyngdekraften og centripetalaccellerationen er [math]\frac{v^2}{r}[/math] B) Brug impulsbevarelse
Newton Administrator Staff medlem Oprettet 21 December 2022 Beskeder 43 Reaktionsscore 0 3 Marts 2023 #3 Mikkeline123: Men hvilke formler skal jeg benytte? Upvote 0 Downvote
Newton Administrator Staff medlem Oprettet 21 December 2022 Beskeder 43 Reaktionsscore 0 3 Marts 2023 #4 peter lind: Det jeg har skrevet var hvad du bad om. De pågældende formler kan du slå op i din fysikbog eller en formelsam. Hvis du vil have mere må du komme med en forklaring om hvad du er i tvivl om.. Upvote 0 Downvote
peter lind: Det jeg har skrevet var hvad du bad om. De pågældende formler kan du slå op i din fysikbog eller en formelsam. Hvis du vil have mere må du komme med en forklaring om hvad du er i tvivl om..
Newton Administrator Staff medlem Oprettet 21 December 2022 Beskeder 43 Reaktionsscore 0 3 Marts 2023 #5 Mikkeline123: Men forstår ikke sammensætningen at formlen i a) sådan lige hvilken formel det helt præcis er. Upvote 0 Downvote
Mikkeline123: Men forstår ikke sammensætningen at formlen i a) sådan lige hvilken formel det helt præcis er.
Newton Administrator Staff medlem Oprettet 21 December 2022 Beskeder 43 Reaktionsscore 0 3 Marts 2023 #6 peter lind: Det er gravitationsformlen [math]F=\frac{G \cdot m_1 \cdot m_2}{r^2}[/math] som må levere den nødvendige cetripetalkraft Upvote 0 Downvote
peter lind: Det er gravitationsformlen [math]F=\frac{G \cdot m_1 \cdot m_2}{r^2}[/math] som må levere den nødvendige cetripetalkraft